2011年10月8日星期六

Steve Jobs

本來無捻過寫,呢幾日系網上睇到唔少人寫。
好多都覺得佢系一個天才,有D覺得佢只系形象比較好。
每個人的感受唔同。甘寫黎做乜?
我其實唔識得佢,但佢對我影響好大。
我自問作為一個做 graphic design 的人,佢對我的工作同出版業的影響真系好大。

我欣賞 Steve Jos 的概念,要長期 think different 絕對唔容易
會乾塘,而且甘耐以來,佢都有能力領導一個團體(仲要唔系一個半個)去生產,
創作絕對唔容易。而且所有”作品“貫徹始終甘多年,亦非簡單。
我自己都 lead 過人,所以好明白個難處。

我好彩我剛離開廣告學校,出黎揾工,見到一個報紙廣告好吸引我。
英文,一個圓形上面 排字 (依家可能見怪不怪)。
果一年系1988年(所以我系一個老餅)。打電話約時間面試。
果間公司唔系乜 design house,唔系廣告公司,而系一間製作公司(唔系電影,只系打字,舊式沖菲林果種),公司系灣仔, 我話我好有興趣知道個排版點做得甘好,對方答系電腦。
有同師兄講,問意見,佢一口話:電腦?製作公司乍,你揾設計做好過啦,唔好浪費時間去面試。做打字妹。
我呢,好衰,我無聽佢講,我雖然得果18歲但就因為系18歲見下有乜壞?
見左唔一定請我,但我想睇下乜電腦甘厲害,定對方系一個騙局。
對方系一個新加坡人,帶我睇電腦-一共5枱蘋果,已經有2個女孩子做緊。
佢需要2個讀設計的幫手,睇完 portfolio 之後錠我俾大老闆(加拿大籍華人但唔識得中文)。
佢話佢系香港第一個引入蘋果的人,所以呢項投資對香港將來影響好深遠。
其實當時都唔知道有幾深遠,但聽住先啦。
甘就請左我。
我完全系電腦白癡,最後一次接觸電腦系12歲的時候讀果暑期寫程式,印象中的電腦系黑色屏上出現灰色的字 - 點會做到 design 呢?所以第一次見蘋果的時候簡直覺得- 哇!有人竟然為 design 整部電腦呀!!
印象中的電腦系好Q複雜,連 save D野之後下一堂我都可以揾唔翻⋯⋯
但果部蘋果 - 好簡單,我系無睇 menu 摸下玩下,竟然1個星期已經識得用 page maker 同 freehand (當年連 photoshop 都未有)。
由於當年蘋果系未兼容中文,隔離房有位姐姐系打中文,我見佢日日系甘推部機,射印中文字落菲林到再拎卷菲林去沖“米”紙(其實系白地黑字相紙)。
蘋果組就簡單好多,排版有噻所有功能,齊頭散尾,齊頭齊尾,分中,一按自己搞掂,我連計都唔需要計,整好 print 落白紙到對,無問題,直接由部電腦出“米”紙。
如是著我就變成第二批系香港學用蘋果的人! 但2個月之後我覺得⋯⋯
我要見同學的都夠,因為公司D job 都系來來去去差不多,無乜真的設計做。
所以3個月我就走左,但我個 resume 上面寫住“蘋果”竟然就幫助我之後揾工容易好多。
包括進入 4A 大廣告公司我都系因為廣告公司需要 set up studio 用電腦。
所以未入之前就請定我先,當然蘋果未到就用傳統手稿,
製作公司翻黎D字有錯有漏,又要 fax 翻去改,甘就系甘等呀,改呀。
跟住D art director 話唔鍾意齊頭散尾要整齊頭齊尾⋯⋯ 夜晚8:00
即刻10cm 橫的英文字一粒一粒切開排開 - 相對用蘋果一個按鈕搞掂絕對系天同地。
(仲要唔系一行,系8行⋯⋯)
切好排好,仲要求神拜佛佢唔好入黑房影“米”紙的時候跌(雖然已經系 rubber cement 但都會跌同移位)黑房哥哥影完出黎有影(甘孟開噻D字每個字之間當然有個位就變左影),要一條一條黑影執走⋯⋯ 個工程簡直大⋯⋯但當以前D人已經習慣甘做的時候,唔會有人捻 -點可以簡單一D呢?果刻我明點解個舊老闆話“蘋果對將來的影響好深遠”。

改變 -唔系一日,但個念頭只需要 - 用腦。

4 則留言:

  1. Text left-right justification is NOT an Apple thing..... I wrote word editing programs (in BASIC) when I studied in Polytechnic. I had also written image rotation, reflection and duplication programs in IBM PC.

    However, Apple was without the doubt easier to use than IBM PC (or compatible) at that time, I think I have forgotten most of the dos commands though.

    回覆刪除
  2. 我都話我完全系電腦白癡,我只系一個 end user,
    當年 page maker 同 freehand (Adobe) 系蘋果第一個 apply 俾 design/出版用 desktop publishing。
    Win 系之後先兼容 adobe (但好鬼差,因為我有幾年系用 PC 用 adobe 經常死)
    但蘋果對印刷出版業真系好大影響 - 數碼化。我記得90年代之前俾隻 PC 去印刷系唔得,D機全部系蘋果,系後期先兼容 PC。
    以前淨系拎堆稿去“刨”分色片,影菲林,依家⋯⋯俾張碟(甚至 drop 過去)
    中間D程序無噻,直出⋯⋯
    用完幾年 PC 用翻蘋果覺得系一種“解脫”

    回覆刪除
  3. 而家PC用adobe好好多啦!
    基本上, powerful嘅PC已經同apple差唔遠, 不過都係果句, 用apple嘅感覺會良好D! (呢D係我朋友講嘅!)
    我第一次用電腦, 我記得係讀F4! 你12歲已經掂, 真係好利害嚕!

    回覆刪除
  4. 其實用 Apple 我覺得最好系唔需要年年搞防毒。
    同我用電腦,唔系電腦玩我。
    你都知道我系做 graphic, D 圖好大。我同時開 illustrator, flash, photoshop, quark, 部 PC 炸左啦。

    回覆刪除