2010年5月24日星期一

Pawpeds G2 完成,但未知道最后結果

未知道最後結果,因為第七周份組功課未改。
因為批改的老師屋企有事,所以要等今個周末先改。
其余兩份第七周的都 pass 咗。

第八周,一如所料,真系一人秀,
同 G1唔同,今次絕對系一人秀,三個題目,自選1條寫。
題目1, 信息小冊子 -  有關配育員的責任,目標再自選,對公眾,已經系配育員,或有意開始選配的人或未來貓主如何選擇配育員。
題目2, 特定品種的多態性, 自選一個品種,再自選3個基因座(loci),以最少200只貓作為基礎,計基因頻率(但條題目寫的時候系寫基因座頻率)。有幾多種方法可以用,點解摒棄某些方法,所選用的方法有乜利弊
題目3, 師徒制度,配育員的師徒制度(如果翻譯中文應該叫學長,但我覺得應該叫師徒)越來越模糊,甚至好多配育員都唔知道有呢個制度存在。問題在于好多師傅唔會教,或遠水救不了近火,點樣可以解決呢個問題。 有乜途徑。

就甘睇,好似差不多,我自己覺得第1條完全無挑戰性…… 因為有一份功課好似系甘上下,加上……做廣告宣傳之嘛…… 2張A4紙根本難唔到我。
第三條,我身同感受,要我俾 idea 完全唔難…… 6張A4紙游說D師傅……都唔系難。寫 plan 更加無難度……
對我黎講,最難系第二條題目,點解,講基因同遺傳果2課無講過乜嘢系基因座頻率,甘當然連點計都無講。完全系由0開始。

英雄公主娘超級犯賤…… 猶豫咗2日都系挑第二條黎寫…… 點解猶豫,我猶豫過兩日其實系到刮料,埝清楚要挑邊3個基因座做,品種唔需要埝,一定想挪威森林貓。有些小把握先話俾老師聽我做呢條。而一班20人,連我在內得4個挑呢個題目,6個挑第三條,其余第一條。
所謂把握其實都系無,但我埝一樣嘢,我錯都好,我學到嘢,因為 fail 第一次通常老師都會俾好多 hints 俾學生改,再改唔得,再俾 hints 改到全部 ok 為止。除非個學生自己放棄 fial 份卷。
我唔怕 fail 如果我真系改10次都 fail 唯有再由頭讀過,但我中間系學到嘢,如果我只系但求 pass 甘我讀黎做乜??
2日……坐系電腦前面系甘搵質料,維基,多間大學的遺傳學學系D質料,甚至連獸醫的我都走去睇埋。最后搵到條方程式……邊到?系 Pawpes 我自己翻譯遺傳學果到搵翻出黎…… ,搵 Loci frequency 搵到去 population gentic 跟住睇到去 allele frequency,但點都搵唔到個叫 loci frequency 的嘢…… 但系 allele frequency 到搵到個叫 gene frequency!! 系咪死蠢…… 自己唔識的轉彎 loci 有時候會叫 gene!!兜咗個超級大彎,但就系甘睇埋好多理論,正。

搵200只貓,系德國,瑞典,瑞士,意大利同丹麥終于搵夠200只幼貓,連父母的 EMS code 都搵埋(一共53胎)就開始計做寫同。(都搞咗2日……改咗 N次,因為搵到新的料就埝系咪可以用…… 用得又寫過嘥……)

我無乜得可挑選,挑選最容易系 EMS code 到睇到的嘢,本來想做D其他,但……D貓得2-6星期……乜都睇唔到,都系靠 code 做好過,用 excel 自己搞個 system 等 excel 數好過(我連數筷子都可以數錯……)。連 vertical 都做埋(即父母果代),但個 vertical 個總數同個別每一胎根本無乜作用(當然要寫俾老師睇啦)。甘就專心計200只貓,但計的時候已經出現問題,幾多只貓系顯性純合,幾多系顯性異合??!幣…… 再搵,搵到哈代-溫伯格(Hardy–Weinberg )條定律,但無用……因為系 selected breeding!! 用唔到呀!!救命,唯有寫落份論文到話,我計唔到個顯性純合同顯性異合,就算俾我每一胎搵多4代,俾多4個星期我都系計唔出。兩代之間又唔可用比較……個 sample size 相距太遠,唔的啦…… 我只能夠將所有顯性的都當系顯性異合計。唯一方法系200只貓都做 DNA test 攞個 genotype 就有的計……甘就交功課……基本上無乜計到D乜……

交咗之後,第二日已經有 feedback

老師話,父母果代我有D嘢計錯(唉……都估到)佢又真系好好心機256只貓一只一只睇!問,有無系一個父親生超過1胎……哎呀……我真死蠢,無埝過呢個問題添!!

再問:你點識得哈代溫伯格定律?你知道唔知道 G3有一課系關于佢咖?!(我唔知道呀,青天大老爺!!)

開始覺得我一定要重做的時候,老師寫…… 整個 project 非常完整,用的方法都好適合,所有理論都非常正確,我非常高興地恭喜你,非常好的一份功課,我好欣賞并且好榮幸地通知你,你合格。

再寫老師所提出的問題如果你有興趣可以作答。因為大部分錯的都系上一代,而老師主要睇果200只貓,所以唔當系錯誤計入合格與否中。

我高興到流眼淚!但我系公司部菜腦到,份 excel 系自己部電腦到……無辦法即做,我仲要搵翻有幾多胎系同一個老豆(我又無留底……又要一胎一胎再睇過……)所以 feedback 老師話我今晚改咗 upload 個新的俾佢。答咗佢,我唔知道 G3 有乜內容,因為我唔識得讀緊 G3 的同學(瑞典文,英文等翻譯)。
夜晚改好個 excel 之後,準備 upload 的時候見到老師留言,叫我唔好 upload,我唔需要計過,將答案寫系 feedback 就可以。甘我就將寫好俾佢。

第二日再去睇,佢話,我好高興有你甘用心的學生。 全對。

其實我都好高興有呢班老師,因為佢地全部都系義工,無收錢,寫所有的 materials 兼翻譯,因為所有原文系瑞典語,有開德語同丹麥語,所以工作量完全唔少。每個星期同改21份卷x2 如果有組的功課就 7份,如果無組功課,系一個63份卷,抽出黎的時間系好多。因為改完唔等于完,如果有錯,要引導到個學生答中為止。所以完全唔容易。老實講21個學生,每位60歐元8個星期5個老師,D學費基本上都系夠維持個網站運作。我好多謝佢地的心血,我唯一能表達的就系,俾心機讀同做功課。

我知道有D同學卡住咗系第三周,第四周兩份功課,有D第二周都未搞掂……改到第八周都仲改緊……我都幾驚訝……所有老師協議,所有功課系六月4日要改好嘥,改到 pass 為止,如果一份唔 pass 都唔可以 pass G2。

所以我要等6月4日以后先會收到正式通知 pass or not。我等星期一睇份第七周組功課點(雖然都知道應該 pass,不過世事難料)。

沒有留言:

發佈留言