2007年12月17日星期一

我的 cultural shock

公主爹第一次去亞洲,有cultural shock 系好正常,不過我有cultural shock 就好古怪,我的cultural shock 系因為公主爹而產生,不過亦系我要反思的時候,系咪我系意大利住咗4年,我變咗而自己唔知?
最大的沖擊,系果晚西貢晚餐,
朋友中有2個系中小學認識的女朋友,話時話都差不多30年朋友,可以話好老友,不過自從大家都出黎做嘢之后,少咗見面,朋友A比較早結婚,有兩個仔仔。系我認識最耐的朋友,因為都成甘多年朋友,好多嘢都可以講同分享,佢有乜問題都會同我email “申” 我都會盡量企系佢角度去俾意見處理事情,不過我系真系好少講我系意大利的“谷氣”嘢佢知(其實我系報喜不報憂)。都見佢甘頭痛兩個兒子的問題同外家關系,所以無謂要佢擔心,因為我知佢系媽媽性格,所以無謂要佢白勞心勞力。

另一個朋友F 同太太連個剛1歲多的兒子黎食飯,我之前唔會碰剛認識的細路,因為個個見到我兇狠樣就哭,不過,鄰居的 Mattina 令我改觀,我第一次見佢,佢就走過黎申手要我抱,Mattina 2歲,好似一個小天使,佢弟弟 Thomas 大小小開始識行,都好鐘意搵我抱。其他我系意大利見朋友的BB都見到我都會伸手要抱抱,無大哭現象,我一位我個死人兇狠樣有所改善。所以就好自然走過去抱。點知佢大哭哭。朋友F就話,唔記得一早同我講,仔仔怕陌生人,要 warm-up,我非常之唔好意思地搞喊仔仔……

事件1: 唔知講開乜,同朋友A講剛剛搞喊仔仔事件同系意大利D細路唔同。佢俾個令我非常“心臟停頓”的答案:意大利D細路系咪當你系賓妹咋!哈哈哈。我知道佢講笑,不過我亦知道我塊面的面色有幾難睇。

事件2:朋友A叫佢兒子同公主爹打招呼,佢就叫公主爹做"vegitable man" ,我唔知公主爹聽唔聽到,朋友A就笑笑口同個仔講,“你唔可以甘咖,人地會話你無家教”

事件3:朋友A叫佢兒子同朋友F的兒子玩,佢兒子答“我唔同低能仔玩”瘋,朋友A依然無任何動作,都仲系笑住甘話個仔……我希望朋友F聽唔到…… 不過我相信佢太太聽唔到,不過佢聽到,因為之后佢有隨口講“你朋友個仔都幾”曳“……”另一個當晚在場的朋友后黎都有同樣的comment,其實所有當晚在場的人都有通往講同樣的comment,有D比較坦白就話,你朋友唔識教仔,個仔依家唔教就無得教……我非常之鑒戒……

事件4:朋友送禮俾我地,其實真是非常意料之外,我同朋友食飯,唔系想收禮物,只系見見面,特別系D仔仔女女,有D我走咗之后先出世,朋友A的大兒子系我走個陣已經有3歲(就系當晚出現個個),見到朋友們幸福,系我今次再見的原因,孩子帶來的歡樂,可以系父母的面上見到。個晚,朋友A同朋友S送禮物俾我,其實好感動,感動唔在于禮物的價錢同合唔合用,一份心意其實非常之心領,弊在朋友A俾咗我份禮物后,就同公主爹講,我都有買俾你,不過我一見你就知道你唔合用,等我換咗之后再見到你就俾你。死火……公主爹唔老黎,佢好似笑笑口,不過知佢者莫若我…… 不過已經太遲,我都無符。

shock 1: 雖然成晚,公主爹一句都聽唔明,因為全部廣東話(除咗朋友A同佢講有關禮物系用英文之外),不同咪當佢傻,佢睇到好多嘢,仲非常不滿朋友A。問我,你點認識呢個人?公主爹其實對我的朋友都非常有好感,從來無 comment。佢一甘問就有嘢唔妥,我知道朋友A的舉止同笑聲比較夸張,不過都成30年老友,都唔會點話佢。公主爹“佢個仔好無教養……你咪叫我再見到呢個朋友,我唔要見,你要見,你自己去。” 我知道意大利人同中國人一樣對家庭觀念重,好多時都用子女的行為舉止黎衡量父母的教養。不過,我就重來唔捻過到甘地步!個仔"曳“就連朋友都無得做?我真系有Dshock,住咗意大利甘耐先知!禮物事件,公主爹覺得朋友A貶低佢,要因為收朋友A的禮物先出現…… 其實系咪我對意大利的 cultural shock 太唔敏感,所以依家先黎shock 呢?


shock 2:我系意大利其實唔系唔知自己一直都系”種族歧視“陰影下生活。不過我成日自我催眠:同自己講,唔系咖,唔系咖。唔好彩地經常遇到被人欺負我系外國人,雖然我兇狠成性,不過要想想效果,如果真系出事,無謂連累公主爹,所以都忍氣吞聲咗好多次。有段時間驚返華,(系米蘭中國人同意大利警察對抗果段時間),我同日本同事返工都提心吊膽,日本同事系中央火車站俾人大喊“返中國啦,咪留系到”。 同事當聽唔到,急急腳走。講真,我系到同賓妹無乜分別,因為都系外國人,大家都系攞住張“居留證”最多系佢系“工作居留”我系“婚姻居留”,不過你唔攞張居留證出離睇清楚,咪一樣……都系異類。不過返到香港,我可以唔洗催眠自己14日,本來好輕松,系意大利D種族陰影可以放底陣,就因為一句笑話,就會覺得成頭冷水照頭淋,甘都要提醒我,老友都無面俾!再想,其實系咪我錯,一直都無只系報喜不報休,我唔表現我系呢到有我的問題,所以搞到甘?

shock 3:我返香港,一路同公主爹都系講意大利文,因為佢懶得講英文,我又好自然地會對住佢講意大利文。好多時就甘擺烏龍,無啦啦會同小樓子講意大利文,如果系電話小樓子就會話,”你講緊意大利文喇,家姐……“如果系我面前望望我,我就知道自己擺烏龍。我唔要求一個幾十年的朋友,同我妹妹一樣甘對我,不過我希望系起碼能夠體諒我都會有擺烏龍的時候,唔好用D好“鄙視的語氣”同我講。我好shock 我朋友其實唔系一個我一直以為佢系一個好體貼同體諒的人,系咪距離同時間與生活環境會真系令朋友甘疏遠。

我地由北京返到香港之后,朋友A 打電話問我住幾號房,佢系全職家庭主婦看管2個兒子,所以我知道星期六系好寶貴的時間,佢想星期六早上6:00送公主爹的禮物去酒店……我其實都唔知點做好。所以叫佢唔好送過黎,佢特登走去換過份,話一定要送過黎,我已經好客氣甘講,送俾其他人。因為我知道公主爹會點樣……我唔想好似個晚甘,俾公主爹鬧足我2個幾鐘!如果真系送過黎,我捻公主爹同我反面都似。最后只有話,唔想收禮物,連之前送俾我個份其實都唔鐘意,不過檔次無講,朋友A非常唔高興,掛斷電話。

我本來想,系咪我應該同朋友A講實話:公主爹唔老黎你,所以唔好送件禮物黎?如果甘講,就一定會問點解,無理由話因為你唔識教仔,同你行為舉止太夸張,你貶低佢…… 朋友A會好傷佢心。老實話真系好傷人。我又唔想系電話同朋友A討論教孩子的問題,我無子女,我最多都系帶咗小樓子十幾年,我唔可以話我識教細路。我系咪“有異性無朋友呢?”……

沒有留言:

發佈留言